František Borovský: Chcem vytvárať projekty, ktoré ma budú napĺňať

Bývalý generálny a programový riaditeľ TV JOJ František Borovský rozprával na katedre žurnalistiky o práci v komerčnej televízii a svojich plánoch do budúcnosti.

Študentov a pedagógov zaujímali počas diskusie najrôznejšie témy: zákulisie výroby, komerčnosť programov, vrátane spravodajstva, ale aj samotný odchod Borovského z televízie. “Mal som pocit, že už mám toho dosť. Rozchádzali sme sa v názoroch, akým spôsobom sa má televízia uberať, pretože trh sa mení,” hovoril Borovský a dodal: “Chcem vytvárať projekty, ktoré ma budú napĺňať.”

Na otázku prečo katedra žurnalistiky pozvala práve Borovského, odpovedal jej vedúci Imrich Gazda: “Snažíme sa volať zaujímavých hostí z mediálnej brandže, aby nám porozprávali ako veci fungujú, aby trošku odhalili záclonu a dali nahliadnuť pod pokrievku. František Borovský bol jednoznačná voľba, keďže sa dlho pohybuje v televíznej oblasti.”

“Páčilo sa mi ako Borovský pôsobil. Taký vtipný flegmatik, ale pri tom profesionál vo svojom odbore,” reagovala študentka žurnalistiky Veronika.

V 90. rokoch minulého storočia František Borovský začal pracovať v rádiu. Prvá televízia, v ktorej pracoval, niesla názov TV Global, z ktorej sa neskôr stala TV JOJ. Tam pôsobil ako vedúci skladby programu. Vyskúšal si aj prácu v STV a Markíze, ale v roku 2007 sa vrátil do TV JOJ na pozíciu programového riaditeľa. Ako generálny riaditeľ pôsobil od roku 2010 do februára 2014.



Pridaj komentár