Juraj Porubský z magazínu Forbes: Novinári musia byť multifunkční

 

Na Filozofickej fakulte Katolíckej univerzity (FF KU) v Ružomberku prednášal Juraj Porubský, šéfredaktor z magazínu Forbes. Rozprával o ekonomickej žurnalistike.

Katedra žurnalistiky FF KU pozvala 26.11.2013 na diskusiu Juraja Porubského. Diskusiu viedol na tému ekonomická žurnalistika. „Média musia myslieť ekonomicky, lebo majú menej peňazí, ako v minulosti,“ tvrdí Porubský. V dnešnej dobe ľudia na informácie nečakajú, preto je dobré mať všetky novinky aj na internete a je to lacnejšie. Ľudia sa automaticky pripoja na internet a ihneď vedia to, čo chcú. Mobilné aplikácie a sociálne siete sú poprepájané. Vedia celú históriu, čo si kto prezeral a ponúknu nám presne to, čo potrebujeme.

„Článok musí byť pre novinára zrkadlom. Niečím, pod čím sa s radosťou a s pýchou podpíše. V minulosti, mali piati novinári na starosti dve strany v novinách. Dnes je to tak, že piati novinári majú na starosti štyri strany v novinách. V ženských magazínoch je 90 % inzercie,“ povedal Juraj. Ďalej dodáva, že novinárčina je vtedy nezávislá, keď si novinár vie na seba zarobiť. Média sa snažia od ľudí získať za poskytnuté informácie dostatočné množstvo financií. Budúcnosť médií je nejasná. Internet znižuje maržu všetkého, pretože poskytuje veľa informácií zadarmo.

Juraj Porubský je novinárom už 14 rokov. Momentálne je štyri roky šéfredaktorom magazínu Forbes. Forbes má 40 % obsahu preložený a prebratý z amerického originálu. Predtým pracoval desať rokov ako šéfredaktor v denníku Pravda.

Veronika Grečnárová



Pridaj komentár