Národný týždeň manželstva sa propagoval aj na KU

Národný týždeň manželstva (NTM) je celosvetová kampaň na podporu manželstva. Na Katolíckej univerzite sa táto kampaň propagovala od 10. – 16. februára 2014 pod názvom Manželstvo viac ako papier.

NTM je usporiadaný hlavne preto, aby sa manželstvo posilnilo, prehĺbilo a predišlo sa tak rozvodom. Jeho cieľom je spropagovať manželstvo čo najlepšie, aby si ľudia uvedomili, že manželstvo je to záležitosť na celý život. Manželstvo je model, na ktorom je založená ľudská spoločnosť. Ako bolo uvedené na webovej stránke ntm.sk: „Národný týždeň manželstva je oslava manželského vzťahu.“
Na Slovensku je táto kampaň už štvrtý rok. Nesie sa pod záštitou manželky prezidenta Slovenskej republiky Silvie Gašparovičovej.
Tento týždeň je podľa zakladateľa NTM Richarda Kanea „dobrá príležitosť pre dobrých ľudí, aby robili dobré veci.“
Do NTM sa môže zapojiť každý manželský pár. Stačí, ak sa bude svojej polovičke viac venovať. Ísť spolu na večeru, rande, výlet. Táto akcia sa môže propagovať aj verejne. Spraviť stretnutie, kde sa stretne viac manželských párov, ktorí si poriadia, pomôžu, zdieľajú svoje názory.
Tí, čo v manželstve nežijú, sa do NTM môžu zapojiť tak, že pomôžu známym postrážiť deti, kým oni budú mať vlastný program.
NTM sa propagoval aj na KU pod názvom Manželstvo viac ako papier. Program sa rozložil na celý týždeň. Uskutočnila sa anketa po fakultách, príhovor na mládežníckej svätej omši a prednáška „Ako naplniť čas známosti?“.

NTM sa na Slovensko dostal po prvýkrát v roku 2011. NTM je súčasťou celosvetovej kampane Marriage Week, ktorá trvá už od roku 1997. Po prvýkrát sa objavila v Anglicku a momentálne sa koná už v 19 krajinách sveta.

Veronika Grečnárová



Pridaj komentár