Politologička Agnieszka Zaręba: Novinári sú malí politici

Z Katolíckej univerzity v Lubline prišla o svojich štúdiách v oblasti politického marketingu porozprávať poľská politologička Agnieszka Magdalena Zaręba.

     Prednáška, ktorá sa uskutočnila 25. marca na pôde FF KU sa týkala politických teórií, ktorým sa venuje Poľka Agnieszka Zaręba.  „Chcela som ukázať históriu politického marketingu,“ vysvetlila táto špecialistka v oblasti marketingu a medzinárodných vzťahov. „Poukázala som tiež na to, aký je obraz o politikoch v Poľsku.“

Podľa Zaręby by mal byť politik racionálny a má budiť rešpekt a dobrý dojem. Pokladá to za jeden z dôležitých aspektov, ak chce politik vo voľbách vyhrať.

Hovorí, že aj novinári majú v politickom marketingu dôležité postavenie. „Novinári sú malí politici. Majú informácie, komentujú situáciu a udalosti.“ Podľa jej slov musí mať politik aspoň dvoch alebo troch novinárov, ktorí sú mu naklonení, aby o sebe urobil dobrý dojem.

Zaręba spomenula aj politickú históriu. V USA bol v oblasti politického marketingu dôležitý John Fitzgerald Kenedy. V Európe to boli Tony Blair a Gerhard Schröder. „Schröder nebol obľúbený, ale mal dobrú kampaň a cez médiá dokázal ukázať všetko,“ dodala Zaręba.

„Prednáška bola zaujímavá, ale veľa som si z nej neodniesla, pretože bola po anglicky. Rozhodne však privítam podobné prednášky,“ vyjadrila sa študentka FFKU.

Dr. Agnieszka Magdalena Zareba je víťazkou súťaže „Vyhrajte stáž,“ ktorú organizuje Katolícka univerzita  v Lubline pomocou programu Erazmus- mobilita pedagógov. Jej výskumy sú zamerané na obraz politiky, politický marketing, a verejnú a medzinárodnú komunikáciu.

 

Alžbeta Ladňáková



Pridaj komentár