RECENZIA: Jen – Fer Patch NHL 09

Nie je to tak dávno, čo spoločnosť EA Sports oznámila, že pokračovanie série hier NHL sa na trhu v PC verzii neobjaví. Ostala nám tak doma na stoloch posledná nevydarená verzia NHL 09. Veľa okopírovaných nedostatkov a znechutenie z hry prinútili šikovných programátorov a zanietencov tejto hokejovej klasiky k tvorbe vlastných doplnkov pre vylepšenie hry. Najväčšou novinkou na herných portáloch je asi len Jen-Fer Patch NHL 09. Tento patch predstavuje súbor všetkých možných addonov z celého sveta pre už spomínanú verziu NHL 09. Je to taká osobná NHL 09 programátora Jendy na serveri hockey-addons.mzf.cz.

Autor nenechal nič na náhodu a hneď v úvodnom menu sa pohral s grafikou a názov samotnej NHL 09 prerobil na NHL 13 Pro Hockey. Aktualizácia súpisiek a doplnenie Winnipegu Jets do NHL sú samozrejmosťou aj v tomto prípade. Nejedného fanúšika KHL poteší, že liga už nenesie názov Ruská liga, ale KHL, doplnená o Slovan, Lev Praha, a ďalšie tímy, ktoré boli v NHL 09 tabu. Nechýba ani All Stars Game v podobe tímov Cháru a Alfredsona. Na prvý pohľad vidieť, že každá aréna NHL je podobná skutočnosti. Pre spestrenie hry je to určite dobrý krok a ocení to každý jeden hráč. V momente, ako sa vhodí úvodné buly si uvedomíme, že hra je odlišná od predchádzajúcej verzie. Vďaka hernému modu, ktorý patch s istotou obsahuje, je pohyb brankárov oveľa reálnejší a dokonca streliť gól je náročnejšie. Avšak táto úprava má svoju chybičku krásy. Puk nie je nijak vyznačený ako sme na to boli zvyknutí, no časom sa nám bude zdať, že je to v skutku zanedbateľné a hra sa bez toho približuje reálnej akcii.

Aktualizácia hráčskej výstroje, ako sú hokejky, korčule, prilby, plexisklá, je ďalšou novinkou zahrnutou v patchi. Zahŕňa najnovšie modely, ako sú napríklad Vapor APX, CCM RBZ, Bauer Total One, Reebok 20K a iné. Pri všetkých tých nových arénach a vylepšeniach, ktoré hra prináša, aj grafika pôsobí ako o úroveň lepšia.

Je potrebné vyzdvihnúť najmä arény v KHL, ktoré sú tiež prispôsobené reálnym. Je to veľký skok oproti starej verzii, kde sme v Ruskej lige mohli vidieť len jednu, červenú moskovskú arénu, nastavenú pre každý tím. Ako to už býva u väčšiny hier, ani táto verzia sa nevyhla menším nedostatkom. Popri všetkých nových a kvalitných doplnkoch sa zredukoval výber hráčov na samostatné nájazdy a mini hru Free For All na dvanásť hráčov z rôznych tímov rozličných líg. Už nie je možnosť strieľať góly s Hossom, či Crosbym. V úlohe sú teraz menej zvučné mená, zaradené k tímom, v ktorých nehrávajú.

Ako už sme vyzdvihovali grafiku hry vo všetkých smeroch, kamera „AKCIA“ a „HORNÍ“ nie sú dobre využiteľné k hre. Sú viac zamerané na stred klziska a teda nepokryjú celé kraje ľadu ako tomu bolo doteraz.

Pre tých, ktorý sa radi hrajú na manažérov a upravujú súpisky tímov, majú v tejto verzii obmedzené možnosti. Po aktualizácii súpisiek ostali nedokonalosti v platových stropoch jednotlivých tímov. Napríklad, ak ste fanúšikom Anaheimu a radi by ste si kúpili ľubovoľného hráča, budete mať problém. Hodnota hráčov totiž presahuje platový strop (pr. 58,9 mil. $/56,7 mil. $). Alebo naopak, ak chcete hráča zo súpisky vyradiť, môže sa vám stať, že si to nebudete môcť dovoliť, lebo budete pod platovým minimom (pr. 33 mil. $/56,7 mil. $).

V každom prípade, Jen-Fer Patch NHL 09 predstavuje veľké spestrenie hry pre každého, kto má čo – to z NHL 09 odohrané. Celkový patch nemožno hodnotiť inak ako na výbornú už len z toho dôvodou, že každý jeden addon je súčasťou celku a nemusíte sa trápiť zložitou inštaláciou. Netreba mať obavy, že nejaký addon nebude fungovať, pretože je to sťahované z rôznych serverov a podobne. Inštaláciu tohto patchu odporúčam už len z uľahčenia práce a aj z dôvodu kompatibility addonov medzi sebou. Kažý sa neraz stretol s tým, že si nainštaloval z jedného serveru súpisky a z druhého ľady a facepack. Výsledok bol taký, že to hru len poškodilo. Pri Jen-Fer Patch sa toho báť určite nemusíte. Ak dodržíte každý jeden krok inštalácie, nemôže sa nič stať. Postup inštalácie je zahrnutý v súbore na stiahnutie. Inými slovami: o hokej do budúceho roku máme určite postarané !