Šéfredaktor Forbesu Juraj Porubský: Čísla nudia, príbehy nie

Šéfredaktor slovenského Forbesu Juraj Porubský hovoril o problémoch ekonomickej žurnalistiky.

RUŽOMBEROK, 26. november 2013. V utorok sa v priestoroch Filozofickej fakulty Katolíckej univerzity (FF KU) v Ružomberku konala diskusia so šéfredaktorom slovenského Forbesu Jurajom Porubským. Témou diskusie bola ekonomická žurnalistika.

Juraj Porubský hovoril o problémoch ekonomickej žurnalistiky. Poslucháčom priblížil, prečo dnes majú média výrazne menej peňazí ako v minulosti. Hovoril aj o probléme plytkosti informácií v dnešných médiách. „V dnešnej dobe víťazí povrchnosť. Dostávame veľa povrchných informácii, ktoré nemajú nič spoločné s hĺbkou,“ hovoril Juraj Porubský.

Študentom dal niekoľko žurnalistických rád. V ekonomickej žurnalistike podľa neho platí, že „čísla nudia, príbehy nie. Hľadajte príbehy relevantné, nie samoúčelné“. Podľa Porubského by sme akúkoľvek vec, ktorej sa venujeme, mali tvoriť ako keby to bolo dielo. Veci na ktoré kladieme najmenší dôraz, si ľudia všimnú ako prvé. „Ľuďom stačí titulok a prvý odsek,“ dodáva Porubský. Diskusiu organizovala Katedra žurnalistiky FF KU.

Juraj Porubský študoval na Ekonomickej univerzite v Bratislave. Začínal v denníku Pravda ako ekonomický redaktor a v roku 2007 sa stal vedúcim domácich udalostí. V roku 2009 už pôsobil ako šéfredaktor denníka Pravda. Od roku 2010 pôsobí ako šéfredaktor Forbesu.



Pridaj komentár