Šéfredaktor magazínu Forbes Slovensko navštívil KU

Bývalý šéfredaktor denníka Pravda a súčasný šéfredaktor magazínu Forbes Slovensko, Juraj Porubský, 26. novembra 2013 na pôde Katolíckej univerzity (KU) radil budúcim novinárom. Prednášal najmä o ekonomickej žurnalistike.

 

„Médiá musia myslieť viac ekonomicky, pretože majú menej peňazí ako kedysi,“ vyjadril sa Porubský o dnešnej ekonomickej situácii médií.

Na prednáške šéfredaktor hovoril o svojej novinárskej kariére a tiež aj o tom, aké je ťažké v dnešnej dobe zaujať čitateľov. „Novinár v postindustriálnej dobe musí kombinovať tlačové a internetové médiá,“ Porubský vysvetľoval študentom, že tlač sa snaží čo najviac dostať medzi ľudí cez portály a rôzne iné prostriedky a naopak televízia cez tlačové médiá, „a to znamená, že keď máte jednu značku, tak tú značku sa snažíte pretlačiť cez rôzne kanály.“

Študentom objasňoval aj to, ako funguje dnešná ekonomická žurnalistika, keďže na trhu je stále menej ľudí a stále menej peňazí.

 

„Povrchnosť víťazí, čo znamená, že ľudia si prečítajú titulok a úvod, ale skoro nikto si neprečíta celé články. Ale myslím si, že ľudia čítajú viac ako kedysi, pretože čítajú SMS, chaty, facebook alebo čokoľvek na internete,“ objasnil šéfredaktor Forbes Slovensko, ktorý sa tiež pozastavil nad problematikou v denníkoch aj porovnávaním mesačníkov a týždenníkov.

„Ľudia si nevšimnú, keď zmeníte napríklad štýl písma na jednej, dvoch stranách. Všimli by si to až vtedy, keby ste zmenili polku časopisu,“ vyslovil Porubský.

 

Juraj Porubský študoval v Bratislave na Ekonomickej univerzite a novinárčine sa venuje približne 14 rokov. Začínal v denníku Pravda, kde sa po funkcii zástupcu šéfredaktora stal šéfredaktorom a po desiatich rokoch sa stal šéfredaktorom magazínu Forbes Slovensko, ktorý  na Slovensku vychádza už 4 roky.

 

 



Pridaj komentár