Súcit v médiách nepredáva, hovorí odborníčka na marketingovú komunikáciu

Ružomberok, 23. apríla – V období komunizmu sa v novinách nesmeli objaviť žiadne informácie o prešľapoch politikov, dokonca ani fotografie ich rodinných príslušníkov. O tom, že dnes je už všetko inak vie svoje aj vedúca Katedry marketingovej komunikácie a PR Univerzity Karlovej v Prahe. Prezentácia a reprezentácia súkromia politikov v médiách bola hlavnou témou prednášky Denisy Kasl Kollmannovej.

„Novinári postupom času začali nahrádzať celebrity zo šoubiznisu celebritami zo sveta politikov,“ hovorí odborníčka. Podľa jej slov, politické programy v Českej republike zaujímajú málo ľudí, preto politici hľadajú iné spôsoby ako sa dostať do povedomia médií a verejnosti. Spomenula konkrétne príklady ako využívali medializáciu bývali českí predsedovia vlády, ale aj súčasný prezident Miloš Zeman.

Boj o hlasy voličov sa naplno prejavil v tohtoročných prezidentských voľbách. Kasl Kollmannová sa domnieva, že časté objavovanie sa v médiách politikom k úspechu nie vždy stačí. Za dôležitý označila spôsob, akým novinári informácie prezentujú – Zeman z volieb vyšiel víťazne aj vďaka pozitívnej mediálnej kampani.

Chybou jeho protikandidáta Schwarzenberga bola slabá sebaprezentácia, zatiaľ čo Fischer stavil na publikovanie dojemného životného príbehu manželky, ktorý mu popularitu nezvýšil. „Súcit nepredáva,“ tvrdí na margo neúspešnej kampane odborníčka. „Mediálna logika nemusí byť v súlade s voličskými preferenciami,“ dodáva.

Po prednáške bol priestor na diskusiu. Poslucháčov zaujímali predovšetkým udalosti z prostredia českej politiky. Zaznela aj otázka ako sa majú politici správať, aby dosiahli úspech. Odborníčka na marketingovú komunikáciu im odporúča neinvestovať do predvolebných kampaní toľko peňazí a staviť na prirodzenosť.

Prednáškou sa konala v rámci projektu Dni reklamy a PR na Katolíckej univerzite. Podujatie, organizované vďaka podpore Katedry žurnalistiky, bude pokračovať už zajtra. Šéfredaktor portálu Kinema.sk Peter Konečný vystúpi s príspevkom „Najzaujímavejšie svetové filmové a televízne reklamy“.

PhDr. Denisa Kasl Kollmannová PhD. vyštudovala odbor Mediálne štúdiá na FSV UK v Prahe. V súčasnosti pôsobí ako pedagogička a vedúca Katedry marketingovej komunikácie a PR. Od roku 2004 prispieva ako externá novinárka do popredných českých médií. Absolvovala ročný štipendijný pobyt v Tokiu, zaujíma sa o kultúru Ďalekého Východu a módny dizajn.

Foto: Lívia Šimčeková

 



Pridaj komentár