Vianočné reklamy nezachráni už ani zlaté prasiatko

Nie, nie, ja nemusím, ja už ju vidím. To si povie asi každý Slovák v čase, keď začnú slovenské, no i tie české televízne programy vysielať vianočné reklamy.

Slovenskí telefónni operátori nemôžu zaostávať za nákupnými reťazcami a svoje reklamy vpúšťajú do televízneho sveta pred sviatkom Všetkých svätých. Po nich nasleduje bankovníctvo a trochu načas si dávajú potraviny potrebné na pečenie vianočných koláčov.

V praxi to znamená, že po minuloročnom, v podstate milom, „U nás nosí darčeky Ježiško, však, tati?“ musia v období tohoročného adventu počúvať Slováci operné reklamy o tom, ako má herečka strašne veľkú… chuť darovať svojmu priateľovi telku. A ak by im nestačil november a december, kedy sa tieto reklamy vysielajú, budú ich môcť sledovať aj po Novom roku, pokiaľ budú za oknami vidieť sneh.

Najznámejšou vianočnou reklamou, ktorá sa na slovenskej scéne drží už desaťročie, je reklama o malom dievčatku, ktoré nemusí vidieť zlaté prasiatko, lebo na jedno sa práve pozerá. Jediné, čo sa na tejto scéne mení je záverečná upútavka, ktorá sa pokúša zrecyklovať slogan a nanovo upútať diváka.

Reklamné agentúry sa môžu len pýtať, dokedy budú túto reklamu Slováci – pri svojej náročnosti – tolerovať a koľko rokov ešte – dnes už trinásťročná hlavná postava Sandra Flemrová – pobudne na televíznych obrazovkách.

foto: internet



Pridaj komentár