Žurnalisti sa učili písať agentúrne správy

Prváci žurnalistiky mali možnosť vyskúšať si, aké je to písať správy pre tlačové agentúry pod dohľadom redaktora Tlačovej agentúry Slovenskej republiky.

RUŽOMBEROK, 25. október 2013. Študenti prvého ročníka bakalárskeho štúdia žurnalistiky na Katolíckej univerzite v Ružomberku sa zúčastnili workshopu o agentúrnom písaní. Prednášajúcim bol Martin Dorčák, ktorý je šéfredaktorom portálu Teraz.sk.

Na úvod si Dorčák pripravil pre študentov simulovanú tlačovú besedu s riaditeľom Národnej lotériovej spoločnosti TIPOS a ich úlohou bolo napísať agentúrnu správu na danú tému. Počas prednášky pracovali študenti s vlastnými textami. Dorčák ich upozornil, že každé tvrdenie by malo byť zazdrojované a tiež aby sa vyhli používaniu pasív. Jednou z úloh bolo aj prepísanie policajného vyhlásenia na agentúrnu správu. Študenti s najlepšími správami získali ako odmenu voľnú vstupenku do termálneho parku GINO PARADISE BEŠEŇOVÁ.

„Na prednáške sa mi páčilo to, že ju viedol človek z praxe, nie teoretik. Rozprával o veciach, ktoré reálne využijeme,“ vyjadrila sa po skončení workshopu študentka Zuzana.

Na Slovensku figurujú dve hlavné tlačové agentúry: Slovenská tlačová agentúra a.s. (SITA) a verejnoprávna Tlačová agentúra Slovenskej republiky (tasr). Hlavnou činnosťou tlačovej agentúry je poskytovať verejnosti domáce i zahraničné spravodajské informácie, ich uchovávanie a sprístupňovanie. Obe tlačové agentúry majú v súčasnosti internetové spravodajské portály určené pre verejnosť. SITA v roku 2004 spustila portál Webnoviny.sk a tasr spustil v roku 2012 portály Teraz.skWebmagazin.sk.



Pridaj komentár