Borovský diskutoval so študentmi žurnalistiky

Katedra žurnalistiky Katolíckej univerzity v Ružomberku (KU) organizovala diskusiu s bývalým generálnym riaditeľom televízie JOJ Františkom Borovským. Ten rozprával študentom o konkurencii, mediálnom trhu, ale aj o svojich začiatkoch a ďalšom pôsobení v médiách.

 

Ružomberok 11. marca – Borovský študentom hovoril o komerčnosti televízie, spravodajstve, bulvárnosti a tiež o reality show. Spomenul aj jeho začiatky na mediálnom trhu. Svoje prvé pôsobenie začal v rádiu ako moderátor.

„Dostal som moderovať relácie, ktoré iní moderovať nechceli. Bolo to v deväťdesiatych rokoch, keď mali rádiá množstvo relácií, ktoré už dnes  v programovej štruktúre komerčných médií nenájdete,“ spomína František Borovský.

Borovský neskôr pôsobil v lokálnych televíziách, v televízii Markíza, Slovenskej televízii a v televízii JOJ. Porovnával aj verejnoprávnu televíziu s komerčnými televíziami. „Verejnoprávne médiá trpia tým, že sa snažia vytvárať nezmyselné rodinné programy, ktoré sú len skrytou verziou komerčných televízií,“ vysvetlil. Myslí si, že úlohou verejnoprávnej televízie je skôr vytvárať to, čo komerčné televízie robiť nebudú.

Borovský nedávno odišiel z Televízie JOJ. Návrat do televízie necháva otvorený. Študentov zaujímala sledovanosť, zákulisie, kontroverzné relácie a čo sa dá robiť v mediálnom trhu do budúcna. „Snažíme sa sem volať zaujímavých hostí z mediálnej brandže, aby nám porozprávali, ako to tam funguje,“ povedal Imrich Gazda, organizátor stretnutia.

František Borovský bol generálnym riaditeľom Televízie JOJ od 26. mája 2010 a svoje pôsobenie ukončil vo februári tohto roka. Borovský spolu s Andym Krausom uviedli na obrazovky seriál Panelák, ktorý získal veľkú sledovanosť. Počas svojho pôsobenia v Televízii Markíza spolu vytvorili aj úspešný sitkom Susedia.

 

Zuzana Rojíková



Pridaj komentár