Budúcnosť médií je nejasná
Juraj Porubský, šéfredaktor ekonomického mesačníka Forbes, pricestoval do Ružomberka, aby prednášal o ekonomickej situácii dnešných médií. Zdôraznil zmenu v médiách vďaka novým technológiám.
Katedra žurnalistiky Filozofickej fakulty Katolíckej univerzity v Ružomberku privítala na svojej pôde v utorok 26. novembra 2013 Juraja Porubského. Podľa jeho slov je v dnešnej dobe najdôležitejšia rýchlosť, akou sa čitateľ dostane k informáciám. Preto sa tlač snaží presadiť aj v televízii či rádiu a naopak. Nejedno médium sa pokúša o väčšiu sledovanosť billboardami alebo internetom. Internet však v dnešnej modernej dobe znižuje marže novinám a magazínom. „Novinári musia byť multifunkční,“ tvrdí Porubský a dodáva, „kedysi piati novinári pracovali na dvoch stranách v novinách. Dnes piati novinári pracujú na štyroch stranách a musia spolupracovať s internetom a ďalšími zdrojmi.“ Ak chce byť novinár naozaj dobrý, musí byť tvorivý a veľa vysvetľovať.
Ekonomická situácia dnešných médií je kritická. „Médiá musia myslieť ekonomicky, pretože majú menej financií,“ vyjadril sa Porubský. Dnešné média nepokryjú všetky svoje výdavky iba ziskom z predaja, ale najmä vďaka inzercii. Ženské magazíny ako sú Eva alebo Emma obsahujú 90 % inzercie. „Novinárčina je nezávislá len vtedy, keď si vie na seba sama zarobiť,“ dodal na záver.
Autor: Veronika Balážová