František Borovský: Začiatky v televízii boli doslova šialenstvo
František Borovský, bývalý generálny riaditeľ televízie JOJ, prijal ponuku z katedry žurnalistiky a navštívil Katolícku univerzitu v Ružomberku.
Ružomberok –V otvorenej diskusii prítomným priblížil fungovanie a princíp svojej práce v televíznom priemysle.
Televízia Markíza bola v minulom roku v strate viac ako 19 miliónov eur. Naproti tomu boli príjmy TV JOJ stabilné. Aj napriek týmto faktom musel niekdajší riaditeľ programovej divízie opustiť svoju funkciu. „S pánom Gregom sme sa rozchádzali v názoroch, ako má televízia smerovať,“ rozhovoril sa o svojom konci na Kolibe Borovský. „Keďže sme nenašli spoločné východisko, rozhodol som sa svoje pôsobenie na poste generálneho riaditeľa ukončiť.“
V roku 1998 začínal v spoločnosti Kabel Plus Východné Slovensko na poste dramaturga a producenta Infokanála. Na svoje počiatočné skúsenosti s televíziou sa dnes pozerá s humorom. „Začiatky boli smiešne. Kvalita obrazu a zvuku nebola žiadna,“ priblížil fungovanie regionálnej televízie v tých rokoch. Sám však okúsil aj moderátorský „chlebíček“. „Ja som robil besedu so záhradkármi. Nikoho to nezaujímalo, dokonca ani mňa. Proste šialenstvo. Bolo to také skúšobné obdobie.“
Návšteva Františka Borovského dopadla podľa predstáv. „Splnila presne to, čo sme očakávali. Jednak to bolo vtipné, čo bola príjemná pridaná hodnota a hlavne to bolo náučné. Rozprával veľmi otvorene, spontánne. Človek mohol hlboko nazrieť za mediálnu oponu,“ zhodnotil vedúci katedry žurnalistiky Imrich Gazda.
Rovnako pozitívne reagoval aj študent žurnalistiky Tomáš: „Návšteva pána Borovského bola pre mňa hodnotným momentom, pretože som nadobudol nové znalosti a zistil som, ako to funguje v televíznom prostredí.“
Prečo vlastne prijal pozvanie na KU? „Mňa to baví, je to zábava. Rád navštevujem takéto prednášky a ochotne počúvam názory mladých ľudí.“
Katedra žurnalistiky sa dlhodobo snaží prinášať svojim študentom zaujímavých ľudí, ktorí pracujú v mediálnej brandži. František Borovský pôsobil v televízii JOJ ako riaditeľ programovej divízie a bol aj jej generálnym riaditeľom. V rôznych funkciách pracoval aj v televízii Markíza a Slovenskej televízii.