Poľská politologička hovorila o politickom marketingu
Odborníčka na politický marketing Agnieszka Zaręba z Katolíckej univerzity v Lubline predstavila študentom žurnalistiky zákulisie politického marketingu.
Katedra žurnalistiky zorganizovala prednášku poľskej politologičky Agnieszky Zaręba, ktorá sa špecializuje na marketing a medzinárodné vzťahy. Podľa nej je dôležité, aby bol politik racionálny. Ak chce dosiahnuť volebný úspech, musí o sebe vytvoriť dobrý obraz. V tom sú nenahraditeľní novinári, ktorí sú “takí malí politici. Majú informácie, komentujú situáciu a udalosti. Aby politik urobil o sebe dobrý dojem, musí mať aspoň dvoch alebo troch spriaznených novinárov”.
Podľa poľskej politologičky boli z hľadiska politického marketingu v poslednom období zaujímaví dvaja európski politici. “Prvým bol Tony Blair a jeho pozoruhodný obraz v 90. rokoch. Druhým zaujímavým bol Gerhard Schröder z Nemecka. Ten síce nebol obľúbený, ale mal dobrú kampaň a cez médiá dokázal urobiť všetko,”dodala Zaręba.
“Chcela som priblížiť históriu politického marketingu a teórie, ktoré sú mi veľmi blízke. Tiež som poukázala na to, ako vnímame politikov v Poľsku,” zhodnotila svoju prednášku pre doktorandov a študentov katedry žurnalistiky politologička Zaręba.
Zuzana Rojíková