Šéfredaktor magazínu Forbes prednášal budúcim žurnalistom

Na pôde Filozofickej fakulty Katolíckej univerzity v Ružomberku (FFKU) sa 26.novembra 2013 študenti zúčastnili besedy s šéfredaktorom mesačníka Forbes Slovensko, Jurajom Porubským. Celá beseda bola orientovaná na ekonomickú žurnalistiku.

Porubský na seminári poslucháčom rozprával aj o tom, ako dnešná medializácia spôsobuje straty printovej tlači. V dnešnej dobe je podľa neho najdôležitejšie to, ako rýchlo sa dostane informácia k čitateľovi. Ľudia sú stále viac nároční a nechce sa im kupovať tlač, pokiaľ si môžu všetko rýchlo a hlavne zadarmo vyhľadať na internete v pohodlí domova. Týmto printové média prichádzajú o odberateľov a aj preto sa snažia zviditeľňovať v televízii či rozhlase.
„Kedysi bolo úplne bežné, že najnovšie informácie ste našli v novinách. No v dnešnej dobe internetu hrá priveľa faktorov proti nám. Preto je pre nás nevyhnutné zvládať moderné technológie,“ povedal Porubský.

Juraj Porubský študoval na Ekonomickej univerzite v Bratislave. V žurnalistike pôsobí už 14 rokov. Začínal ako redaktor v denníku Pravda, v ktorom sa vypracoval na šéfredaktora a dnes už štvrtý rok pôsobí ako šéfredaktor ekonomického mesačníka Forbes Slovensko.

Ivana Fupšová



Pridaj komentár