Šéfredaktor mesačníka Forbes: Novinárčina nie je práca na rodinný život
Juraj Porubský poslucháčom objasnil, aké je pracovať pre najznámejší ekonomický mesačník.
RUŽOMBEROK, 26. novembra 2013 – V priestoroch Filozofickej fakulty Katolíckej univerzity sa uskutočnila prednáška šéfredaktora ekonomického mesačníka Forbes, Juraja Porubského.
Porubský sa snažil priblížiť poslucháčom bežný deň slovenského novinára. Vysvetlil, ako je to s ekonomickou stránkou publikovania celosvetovo známeho plátku. A taktiež do akého množstva článkov zasahujú inzerenti svojimi príspevkami. „Inzercia je častokrát väčšia časť príjmu ako priamy predaj,“ objasňuje. Poukázal na dôležitosť ovládania svojho remesla a na potrebu všeobecného rozhľadu. Podľa neho by novinár mal brať svoje práce ako diela a uverejniť ich, až keď je s nimi úplne spokojný. Porovnával prácu novinára keď začínal, s tým, ako je to teraz, a ako sa rozrástli jeho povinnosti, aj keď robí tú istú prácu. „Kedysi bolo bežné, že najnovšie informácie boli v novinách. No v tejto dobe internetu hrá až priveľa faktorov proti nám. Preto musíme zvládať moderné technológie,“ opísal.
Forbes je magazín s 93-ročnou históriu (na Slovensku vychádza už tretí rok), ktorý má pôvod v Spojených štátoch amerických. Magazín je známy mnohými zoznamami a rebríčkami, spomedzi ktorých je najznámejší asi zoznam najbohatších. Juraj Porubský vyštudoval ekonomiku na univerzite v Bratislave. Od novembra 2010 je šéfredaktorom Forbes. Predtým pracoval v denníku Pravda.