Župné voľby v regionálnych médiách

O právach a povinnostiach, ktoré majú médiá pri spracúvaní politických tém a o politickej reklame v médiách hovorili odborníci.

Katedra žurnalistiky Filozofickej fakulty Katolíckej univerzity v Ružomberku (FFKU) , Transparency International Slovakia a Slovenský syndikát novinárov zorganizovali v stredu 13.novembra odborný seminár: Voľby v regionálnych médiách.

„Problematika regionálnych médií je v úzadí. Regionálni novinári sú vystavovaní skúškam, pretože o ľuďoch, ktorí ich platia sa radšej nebudú vyjadrovať kriticky,“ povedal v úvode Imrich Gazda, vedúci katedry žurnalistiky FFKU v súvislosti s aktuálnymi voľbami do VÚC.

Advokát Igor Chovan vysvetlil, čo zo zákona médiá môžu, čo  nemôžu a čo je politická reklama v médiách. Elektronické médiá sú dosť regulované na rozdiel od printových,  kde sú sankcie pri porušení zákona buď extrémne, alebo žiadne. „Mala by tam byť nejaká stredná cesta,“ spomenul Igor Chovan. Pri župných voľbách však zo zákona platí, že v  elektronických médiách politická reklama nie je dovolená.

Od roku 2006 v médiách prevažuje nad pojmom VÚC pojem župa. V Žilinských novinách  podľa výsledkov analytika Martina Gondu zo spoločnosti Newtonmedia, bola  téma župných volieb dostatočne medializovaná.

Prišli sme na to že, regionálnym médiám, či už elektronickým alebo tlačovým, sa nikto nevenuje a chceli sme túto dieru zaplniť, rozbehnúť niečo takéto. Regionálne média majú veľkú silu a bude narastať ich význam, a preto je potrebné o nich možno aj takouto formou a spätnou väzbou hovoriť,“vysvetlil Peter Kravčák, jeden z organizátorov seminára, dôvod, prečo sa toto stretnutie uskutočnilo.

Autor: Alžbeta Filická

 



Pridaj komentár